8.10.10

Demam

Kalau dulu saya bilang belajar letih, saya tak tahu bekerja lebih double triple letihnya. But i don't give a damn. Dulu kerja sambil belajar saya boleh catch up, yang ini seletih mana sangat..


Kerja somehow memang memenatkan. Kita semua aspire to be somebody in future, either we realized it or not, we naturally have it indeed. Ada orang yang nakkan sesuatu tapi masih belum jumpa apa yang termahu. Ada pula yang tahu apa dimahu tapi tak make the dream comes true.
But then kemahuan sentiasa bergerak mengikut edaran zaman. Sekalipun tewas, kita sentiasa build the new one. Yet refreshing ourselves to make some hope becoming true again. Saya juga manusia biasa yang cukup penuh nafsu dan kemahuan. Cuma biarlah, biarlah yang di atas yang tentukan.


Demam hanya mengingatkan saya betapa untung sihat gagah bersuara. Penat rasanya berbaring doing nothing that beyond my strength currently. I kept thinking a lot and it's scared me to hell. Apalah nasib saya bila ditakdirkan saya tak punya daya suatu hari nanti.





Masa depan, jodoh, hidup mati hanya Allah yang tahu.

3 comments:

Cheese Monster said...

yes. you correct. masa sakit la, "ya Allah....sakitnya..." masa sihat? ada sebut? jauh panggang dari api.

hah..itu bukan kita la yang buat macamtu, tu orang yang di hutan sana...>___<

maira said...

sapa org di hutan?

oranglidi said...

kerja mmg susah.. lagi2 benda melibatkan matematik.. kdg2 rasa bosan plak keja. haahah.


ni rasa nk ambik cuti ni.