15.8.10

Lima

Satu:
Semalam hampir pukul 4 pagi saya tidur dek membetulkan setting blog yang dah semacam huru-hara kerana layout lepas. Entahlah, malas nak cerita panjang. Saya tidur semalam dengan hati yang not so calm,i was embracing myself and yet i felt asleep. Bangun pagi tadi, saya on lappy dan suddenly everything went back to normal.

Siapa kata tidur tak menyelesai masalah?..hehe


Dua:
Bulan puasa kali ni lebih meaningful untuk saya nikmati sebaik-baiknya. I enjoyed it much eventhough praktikal terlalu menguji level of patience saya. Entahlah, i have a bad feelings about this whole internship session. Semuanya serba tak kena. Dan peneman, ubat gundah jiwa hanya mereka-mereka yang mampu wujudkan at least a simple smile on my face, perhaps it would entertain me for the rest of the day..


Tiga:
Sekarang saya sedar teman setingkatan, sepermainan adalah yang terpaling superb understanding dalam rating friend list saya. Gundahnya dia faham, tangisnya dia erti, even tawa pun dia curiga. That's what a truly friend is all about. Bff di Facebook tu terlalu ramai mengatur tingkat 'teman sejiwa selamanya', kononnya. 'Teman Forever' pada saya cukuplah saya rasa, punya momen mantik untuk saya ingat, bukan untuk dimasuk keluarkan dalam data..



Empat:
Semalam hari keempat puasa dan unlucky saya 'Cuti Am' di hari keempat yang mana belum cukup lemah lagi kudrat saya berdiet segala. Saya tak bersedia langsung nak bercuti lagi sebenarnya, sebab tarawih saya pun belum bermula. Saya sedih sangat tak mulakan dari awal dan sekarang baru nak menyesal..Benda macam ni saya hubungkaitkan dengan real life, banyak benda datang secara tiba-tiba, with or without any preparation in ourselves. Sebesar atau sekecil mana obstacles yang datang, saiznya tak pernah matter. The matter is size of ourselves dalam melaluinya. Kita jalan atau kita berhenti setakat itu saja...


Lima:
Hari ni 5 Ramadhan 1431. Hilang rindu saya menulis pada medium kesayangan saya ni. Tak terlewat lagi untuk ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan kepada yang membaca. Itupun kalau ada, kalau tiada pun saya tak kisah. Saya menulis untuk hidup dan this is something yang boleh buat saya happy sebahagiannya...=)





Selamat Break Fasting dan Selamat jumpa semula~

8 comments:

5069 said...

puith bersih dan suci..ni ke yg ilang tu?..haha

maira said...

suci kan? haha..=)

lumut said...

Sekarang saya sedar teman setingkatan, sepermainan adalah yang terpaling superb understanding dalam rating friend list saya.

saya da lame sedar..mereka lebih memahami kan maira??

=)

awk jage diri.miss u

maira said...

fiqa: of course..!

miss u too..take care

azzaliena suziantie said...

hey sygg..
rindu kau dohh!!
sgt :)

Unknown said...

mairaaa..eloo there..
its been a while since i comment on ur blog maira..
last week,i visited this blog its look different..this time its change back to normal plak..=p
salah tgk kott..??
heart's talking on the blog..its nice to read..sometimes we could figure out what you are up to,what you feel,and what u have encountered in life.

1)about your practical industry this semester..i wish you all the best..please do daily report if you can..that would help you to finish your full report at the end of the day. be patient and learn okayh..=)

2)glad you have such nice bff..they will accompany in no time..

3)opkos ada yg membace..

4)stat cuti umum daa maira..x yah nak kurus2 sgt da..da comel pon.

maira said...

azza: =))



nick: wah panjangnya...

thanks..~

Unknown said...

panjang mengikut segale point.
same2.